Дистанційне навчання під час війни: як не втратити якість?

Доступність, гнучкість, динамічність, неперервність, адаптивність, творчість — базові позиції дистанційного навчання. Чи дотримуються учителі Полтавщини цих принципів вивчали фахівці управління Державної служби якості освіти у Полтавській області під час моніторингу.

В області 123 школи працюють дистанційно. У вибірку для моніторингу увійшло 40 шкіл із 30 територіальних громад області. Вивчення здійснювалося шляхом відвідування онлайн-уроків та анкетування учителів, учнів та їх батьків. У фокусі:

— відвідуваність синхронних уроків та їх тривалість з урахуванням санітарного регламенту;

— використання вчителем електронних освітніх ресурсів;

— зворотний зв’язок між учителем та учнями;

— оцінювання результатів навчання учнів.

Загалом освітній процес ушколах, девідсутні укриття чи належна кількість місць уних,здійснюється дистанційно або очно-дистанційно. З’ясовано, що переважна більшість закладів освіти використовують єдину електронну платформу для організації та проведення уроків. Але лише третина опитаних учнів зазначила, що дізнаються про розклад уроків саме через цю платформу. Поширеними каналами для комунікації залишаються групи у меседжерахViber, Telegram, що підтвердили під час анкетування 70% батьків та половина вчителів.

Перевищеннянорм тривалості онлайн-уроківупродовж дня може негативно впливати на здоров’я учнів, а великий обсяг домашніх завдань може знижувати мотивацію до навчання.На третині відвіданих уроків спостерігалося перевищення норм їх тривалості.

21% учителів зазначили, що рівень здобутих знань учнів під час дистанційного навчання знизився. Більшість учнів(56%) повідомила, що отримують інформацію, яку зможуть використати у житті, з ними згодні 60% опитаних батьків. Разом з тим, майже третина учнів гадає, що під час дистанційного навчання отримують багато матеріалу, який не розуміють та не знають як використати. З ними згодні 17% батьків.

Отримані результати моніторингу оприлюднено 20 квітня 2023 року під час онлайн-сесії «Дистанційне навчання під час війни: як не втратити якість?». У заході взяли участь 350 осіб: представникитериторіальних громад, директори шкіл та центрів професійного розвитку учителів.

Усі школи, в яких відбувся моніторинг, отримають рекомендації щодо забезпечення якісного дистанційного навчання.

Нагадуємо, що в разі виникнення питань щодо доступу до якісної освіти, дотримання чинного законодавства про освіту, захисту прав учасників освітнього процесу (учнів, їх батьків, учителів) кожен може звернутися до управління Державної служби якості освіти у Полтавській області в один із способів:

— надіслати звернення на електронну пошту sqe.poltava@sqe.gov.ua або на адресу 36003, місто Полтава, вул. Коваля, 3, каб. 118;

— зателефонувати на «гарячулінію» (050) 211-18-45;

— викласти звернення на особистому прийомі (попередній запис за телефоном (050) 211-18-45).

Інформацію підготовлено управлінням Державної служби якості освіти у Полтавській області