Життя напоказ чи просто піар

Завдяки соціальним мережам, в 21 столітті не виставити своє життя на загальний огляд для багатьох здається навіть дивним. Особливо з появою Instagram, де можна перебувати в контакті з підписниками більшу частину дня, люди більше не уявляють свого життя без приємного поділу щасливих подій з сотнями тисяч шанувальників. Але які ж причини спонукають людей виставляти своє життя напоказ? Чи завжди правильно довіряти соціальним мережам всі свої секрети?

Як показують спостереження, виділено 2 основні причини, за якими люди надмірно відкрито розповідають всю таємницю свого життя.

  1. Першими в списку викладають своє життя напоказ люди, які мають внутрішню необхідність самоствердитися. Виклавши в мережу чергову красиву фотографію або написавши новий провокаційний пост, що розкриває ще більше інтимних подробиць особистого життя, вони таким чином піднімають власну значимість. На їх настрій і, відповідно, на їх рівень самооцінки сильно впливає кількість лайків і приємних коментарів. Оскільки їх самооцінка нестабільна, вони постійно порівнюють кількість (число підписників, лайків і коментарів) і якість (позитивні коментарі) їх успішності по відношенню до інших блогерів. Виходить, самооцінка весь час коливається, адже вона визначається не внутрішнім відчуттям, а залежить від зовнішніх обставин і чужої думки.
  2. Але буває і так, що демонструючи своє життя, люди прагнуть поділитися досвідом, зробити життя інших більш усвідомленим у певних питаннях, допомогти у важких ситуаціях, розповідаючи про те, як вони пройшли схожі важкі моменти життя або просто дати надію на те, що вони не одні. У цих випадках, очевидно, що головна мета – допомогти іншим, а не отримати вигоду за рахунок інших, піднімаючи свою самооцінку. Цілком можливо, що ця категорія людей теж буде викладати особисті фотографії та історії, але не для того, щоб похвалитися, привернути до себе побільше уваги або самоствердитися, а з бажанням стати хорошим прикладом, підштовхуючи людей до позитивних змін і позбавлення від страхів.

Тепер спробуйте підвищити рівень вашої усвідомленості і проаналізуйте, чи є у Вашому житті люди, що виставляють своє життя напоказ? А в ваших підписках присутні блогери, які не приносять ніякої користі, крім «залипання» годинами в їх життєвих сторіз? Чи не відчуваєте, що у Вас вже з’явилася стійка необхідність перевіряти періодично, як проходить життя цих блогерів? Якщо так, то, здається, настав час почистити підписки 🙂

До недавнього часу піар, в основному, називали мистецтвом маніпуляції громадською думкою. Саме це визначення викликає відторгнення, бо, звичайно, люди не хочуть, щоб ними маніпулювали. І це, мабуть, зіграло свою роль у спотвореному розумінні PR. Чи можна довго маніпулювати людьми? Всім, хто читав «Казку про голого короля» Г. Х Андерсена з дитинства відомо, що порожніми навіюваннями довго людей обдурювати неможливо. Інша справа – інформувати громадськість про благі справи і, завоювавши народну довіру, просувати ідею, товар, послугу і, в кінцевому рахунку, отримувати від цього комерційний прибуток. Піар сприяє діалогу організації або особистості з суспільством. А бути в діалозі з суспільством завжди політично доцільно.

На мій погляд, піар – це контакт, енергія уяви та послання, це зв’язок людей в єдиному інтелектуально-духовному просторі. Якщо обрані правильні технології, то люди починають рухатися назустріч один одному. Правильний піар насичений позитивом, почуттями, соціальними мотивами. І найголовніше, в будь-якій сфері життя піар – це чітко відпрацьована система спілкування з цільовою аудиторією, система творення іміджу. Одночасно це і наука, і стратегія, й індустрія.

Немає конкретного визначення піару, так само як немає загальноприйнятої формули для таких значущих загальнолюдських субстанцій, як життя і любов. Напевно, тому, що піар – це процес довжиною в життя, і до того ж він неможливий без любові. Дійсно, вікова піар-практика США і Європи доводить, що ефективний піар неможливий без любові до справи і правильно підібраних аргументів.

Загальновідомо, що сім кольорів спектра утворюють єдиний білий світ. Хоча кожен колір спектра сонячного світла впливає згідно своїм особливостям, злившись воєдино, в пучку вони дають бездоганний ефект. Ця єдність в різноманітності природи як не можна краще підходить як приклад правильних піар-технологій. Маючи правильне, критичне мислення, і в новий день, і в нове суспільство можна вступати зі сміливістю.

Єлизавета Обуховська, зразковий художній колектив гурток «Юний журналіст»